El tinent d’alcaldede l’Àrea de Desenvolupament Econòmic, Indústria i Ocupació de l‘Ajuntament de Terrassa, Manuel Giménez, va presentar les xifres de balanç de mandat, ahir a la tarda en roda de premsa juntament amb la directora del Servei Local d’Ocupació i gerent de Foment de Terrassa, Dolores Megías Giménez. Ha explicat que “el factor clau per la inserció laboral de les persones és l’atenció integral a través d’itineraris individuals i, sobretot, mantenir una estreta col·laboració amb el teixit empresarial per conèixer de primera mà les seves demandes”.
El Servei d’Ocupació de l’Ajuntament de Terrassa, gestionat per l’empresa municipal Foment de Terrassa, SA, ha atès durant aquest mandat, 55.987 persones, de les quals 11.705 han rebut orientació personalitzada i a mida de les seves necessitats. Del total de persones ateses, un 50.87% han estat dones i un 49,13% homes. En total s’han destinat 21.180.435,14 euros a polítiques actives d’ocupació a la nostra ciutat, dels quals l’aportació municipal ha estat del 18% i la resta ha anat a càrrec d’altres Administracions (Generalitat de Catalunya, Diputació de Barcelona i Estat espanyol).
En aquest sentit, la col·laboració que manté el Servei d’Ocupació amb les empreses del territori ha permès que les seves demandes d’ocupació es puguin anar cobrint en funció dels perfils més sol·licitats, formant i orientant les persones segons les necessitats de cada empresa. Durant aquest mandat, Foment de Terrassa, SA ha col·laborat amb 1.993 empreses, a través de les quals 1.662 persones han trobat feina.
Durant aquest mandat, el Servei d’Ocupació de l’Ajuntament ha format un total de 2.279 persones i ha impartit 275 accions de formació professionalitzadora que han suposat 53.634 hores de formació. L’actual oferta formativa ofereix un ventall molt ampli a les persones que estan en situació d’atur de cara a rebre formació específica als llocs de treball identificats a les empreses o sectors concrets i aconseguir una formació reconeguda i certificada oficialment. Foment de Terrassa, SA, continua sent el servei de referència en matèria d’ocupació pel que fa a les
entitats i centres educatius del territori. En els darrers anys també s’ha registrat un augment en el nombre de col·laboracions específiques en el camp de l’ocupació amb els professionals dels diferents centres educatius i entitats.
D’altra banda, Manuel Giménez ha volgut remarcar “la nostra constant millora del servei adaptant-nos a les noves realitats de la societat i a les noves tecnologies de la comunicació i la informació”. Durant aquest mandat s’ha posat en marxa el portal www.terrassaocupació.cat, a través del qual es poden fer tots els tràmits i accions que ofereix el Servei d’Ocupació a través d’internet. Actualment hi ha prop de 6.000 persones donades d’alta a la pàgina web. El Servei d’Ocupació és present a quatre xarxes socials (Twitter, Facebook, Instagram i Linkedin). Aquesta presència del Servei a les xarxes socials permet a les persones registrades al web l’intercanvi d’experiències i el desenvolupament de projectes compartits amb les persones usuàries.
També s’ha renovat la imatge corporativa del Servei d’Ocupació a través de la campanya Servei d’Ocupació 360º i s’ha incorporat un nou programari, implementant el “Campus Virtual” com l’espai virtual de formació i relacions entre l’alumnat i el professorat. Durant aquest mandat, per últim, el Servei d’Ocupació també s’ha incorporat a la xarxa d’Oficines Tècniques Laborals de la Diputació de Barcelona. D’aquesta manera, es culmina el procés de posada en marxa d’aquest recurs per donar suport a la inserció laboral de persones amb diagnòstic de trastorn de salut mental a la ciutat de Terrassa.